wtorek, 21 czerwca 2016

Białka, a mocne kości

Jeśli mówimy o mocnych kościach, to na pewno nie możemy ograniczać się wyłącznie do wapnia oraz witaminy D, jako elementów mających bardzo duże znaczenie dla naszego układu kostnego, dla zachowania jego zdrowia. Aby móc, bowiem mówić o dbałości o ów układ kostny, musimy wskazać także na konieczność spożywania białka oraz witaminy C. Te dwa elementy, te dwa składniki jak najbardziej również wpływają na nasze mocne kości. Jeśli mówimy w tym miejscu o znaczeniu białka, to powinniśmy wskazać na to, iż białko bierze bardzo ważny udział w procesach produkcji kolagenu. 

Zdrowe kości

Jak dobrze wiemy, to kolagen jest niezwykle istotnym składnikiem zapewniającym nam zdrowe i mocne kości. Jeśli mowa o witaminie C i jej roli w tym całym procesie, to należy wskazać na to, iż witamina ta bierze bardzo duży udział w procesie syntezy kolagenu. W kontekście utrzymania naszego układu kostnego w bardzo dobrym stanie musimy zauważyć, że bardziej wskazanym dla nas jest spożywanie białka pochodzenia roślinnego, aczkolwiek białko pochodzenia zwierzęcego również jest dla nas bardzo ważne. Proporcja pomiędzy białkami pochodzenia roślinnego i pochodzenia zwierzęcego powinna być wyrównana, ponieważ zbyt duża ilość jednego lub drugiego może przyczyniać się do zjawiska utraty wapnia, a tym samym do rozwoju osteoporozy. Dlatego też w tym miejscu chcemy wskazać na konkretne produkty, które warto spożywać, które są dla nas bardzo dobrym źródłem tak potrzebnego białka. 

Białko w diecie

Mówimy, zatem o mięsie, serach, innych produktach wywodzących się od mleka, mówimy o spożywaniu ryb, jajek, fasoli, orzechów, owoców, ziaren oraz warzyw. To dla nas właśnie są bardzo dobre źródła białka, którego odpowiednia ilość wpływa w sposób pozytywny na nasz układ kostny jak również na wiele innych aspektów związanych z naszym zdrowiem. Niezależnie od tego czy jesteśmy sportowcami, czy uprawiamy jakiś sport, jakąś dyscyplinę sportową, musimy zadbać o odpowiednią podaż białka, ponieważ jest ono nam niezbędne do normalnego, zdrowego funkcjonowania.

1 komentarz: